whatever

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Couchsurfing je super.. z oboch strán :-)

tak teraz na veselšiu nôtu ^_^
ako som už spomínala, druhú polovicu mája mal tilko dva týždne prázdnin a tie strávil u mňa. počas prvého týždňa sme mali aj našu prvú *ever* couchsurferku. Robertu z Talianska.. tiež nie je typická couchsurferka, lebo prišla len preto, že nemala ešte ubytko (dačo ako Miro v Ulme - počkať, takže vlastne druhú :D ale prvú ženského rodu :D a Miro neviem, neviem, či sa ráta :D .. ale nie.. v pohode :) ) takže.. Roberta prišla na intenzívny nemecký jazykový kurz.. ale už pred ním celkom dobre šprechovala.. tak trochu s talianskym prízvukom, ale veď ten je zlatý..

keďže mal tilko prázdniny, mohol sa jej venovať. :) a ja som sa ku nim pridala vždy po robote.. prvýkrát sme boli vonku si sadnúť na pivo odkedy som v Kolíne.. aj to, že Roberta xcela.. v blízkosti môjho bytu.. dva deci piva euro tridsať a pollitrový Weißbier za tri štyridsať.. ale verte mi, na Kolín sú to dobré ceny :)

Prvý večer sme pre ňu navarili Käsespätzle.. asi o jedenástej večer boli hotové.. uff.. je to niečo ako halušky, len s múčnymi haluškami (bez zemiakov) a samozrejme iným syrom a miesto škvarkov opražená cibuľa.. tiež sú super, ale halušky sú halušky ^_^ no o jedenástej také ťažké jedlo jesť nie je nič moc.

na druhý deň nám ona navarila špagety s paradajkovou omáčkou a bazalkou :) milé.. predtým sme boli v libanonskej reštaurácii, ale len tak na "snack".. ona si dala len kávu.. a na takej prednáške v múzeu o výstave, ktorá je v Trieri - teda vlastne to bola prednáška o Nerovi.. chúďa Roberta veľa nerozumela.. a na konci "recepcia" s vínkom zadarmo :) tak sme si dali po dva poháre, nech sa to aspoň oplatilo :D

v piatok (20.5.) prišla naša Naďuška :) stretla som ich cestou z roboty na bicykli, keď sa vracali z Lidlu.. Tilko ma začal muckať, tak som sa musela vymaniť, aby som ju mohla objať ^_^ priniesla nám dobré pivo :-) navarili sme si chilli a pili sme pivo a chystali sa na "párty" .. tilko, ja, naďuška, roberta.. to je o troch ľudí viac, ako tu bežne mám :D ku tomu prišiel ešte jeden pekný couchsurfer, ktorý ale nakoniec spal v hosteli.. no pridal sa na párty :) šli sme na rockovú diskotéku, kde sa páčilo hlavne tilkovi.. hrali aj jednu pesničku od avenged, ale dosť odvecovú :D okrem tilka, a sem tam s ním aj mňa, nikto netancoval.. ale oni si pokecali, roberta zbalila nejakého nápadníka a naďuška si dobre rozumela s pekným couchsurferom..

tú noc u nás spali obe.. roberta si ustlala v kuchyni na zemi.. hoci sme jej vraveli, že nadja môže spať s nami v posteli, nedala si povedať.. proti gustu, žiaden dišputát ^_^.
ve
v sobotu sme potom šli do parku pri Rýne.. pekne tam bolo.. pili sme pivo a Malzbier. večer sme si pozreli ZOOtopiu.. pekné to bolo :)

v nedeľu (22.5.) bol medzinárodný deň múzeí, takže boli lacnejšie vstupy všade a zadarmo bus, čo okolo múzeí premával.. zmeškali sme ale jeden a tak sme museli polhoďku čakať.. tak sme si kúpili kávu a šli do parku.. pekne bolo.. začali sme pri múzeu čokolády.. keď sme vyšli z autobusu, hneď tam bolo múzeum horčice.. tak sme šli najprv tam.. vyrábali vlastnú horčicu a mohli sme aj všetko okoštovať. dokonca mali aj horčicový likér a liehovinu. a klobásky ku ktorým si človek mohol vybrať ktorúkoľvek horčicu ^_^ takže sme samozrejme všetko ochutnali.. aj tie alkoholy.. ale liehovina nič moc, likér bol dobrý.. za dve eurá sme dostali aj (privátnu :D ) prehliadku "múzea".. veľa tam toho nebolo, ale bolo to zaujímavé..

v čokoládovom múzeu sme potom strávili hodiny.. bolo to pre mňa už priveľa.. bolo to fajn, ale viac sa mi páčilo to horčicové.. vlastne najviac zo všetkého. potom sme už stihli len "japonskú kultúru" čo bolo prakticky len múzeum japonského písma.. s výkladom, ale aj tak kus nuda... domov sme prišli poriadne uťahaní..

na ďalší týždeň vo štvrtok (26.5.) bol sviatok..zobrala som si v piatok voľno a naplánovali sme si s tilkom výlet do Rotterdamu.. vo štvrtok ráno ale, keď už sme chceli vyrážať, tak náš šofér z BlaBlaCar odriekol.. že sa im pokazilo auto a idú vlakom.. spoje boli ale drahé a tak sme šli až v piatok. miesto toho sme vo štvrtok "pracovali".. teda tilko opravoval dáke písomky a ja som si pozerala Risk Theory.. bolo pekne a tak sme šli do parku, čo je len "dva bloky" od môjho bytu. takže nakoniec to bol pekný deň..

v piatok (27.5.) sme teda ráno vyrážali od letiska.. tilko si na poslednú chvíľu išiel kúpiť energy drink a tak celý autobus čakal len na neho (typické.. a nakoniec ani nekúpil, lebo mali len predražený RedBull). Šli sme so StudentAgency a tak som si cestou pozrela český film :) o staršom pánovi a herečke čo bývala v domove a on za ňou prišiel.. neviem už, ako sa volal ^_^ milé to bolo..keď sme dorazili, všimla som si potom dievča, čo tam čakalo na náš autobus, tak som myslela, že isto prišla pre frajera.. ale nikto jej nechodil :/ nakoniec to bola naša couchsurfingová hostiteľka :D nevedeli sme, že príde..

ako prvé sme šli na hlavnú stanicu a kúpili si CityCard.. ani sa to nakoniec neoplatilo, ale to sme vtedy ešte nevideli.. boli tam nejaké umelecké schody, tak sme na ne vyšli.. a pred stanicou dievčatá robili uličku a kto ňou prešiel, tomu úúúčali.. tak sme prešli samozrejme :D

potom sme šli "domov" električkou a hneď sme stretli revízora (a potom prakticky zakaždým aj v metre.. takže šanca jazdiť načierno je prakticky nulová)... šli sme nakúpiť.. xceli sme navariť sviečkovú, tak sme kúpili ingrediencie..a niečo na raňajky.. Celine nás nenechala ani zaplatiť.. že sme hostia.. nuž.. hádali sme sa kus, ale nexceli sme spať pod mostom :D potom sme ešte šli do mesta, než sa vráti Thomas.. Na veľké trhovisko.. najväčšie kryté v európe.. pekné bolo :) a ku nejakému kostolu a potom sme si kúpili také malé pampúšiky :D a papali to, tak sa samozrejme tilko zakyckal :D

nemali sme potom veľa času, tak thomas navaril tortellini s omáčkou.. super boli :) no a nakoniec sme šli ale len tak do mesta.. na takú frekventovanú ulicu na pivo.. dala som si "skautské" pivo s pohárom na ktorom bola ľalia. videla som ho na vedľajšom stole, tak som povedala čašníkovi, že to si prosím :) dobré bolo :) mali veľmi veľa druhov piva.. ale ja som bola spokojná s mojim.. po druhom kole sme šli potom inam.. ešte aj to Thomas zaplatil.. aspoňže v ďalšom bare (WunderBar - "veľmi originálne") sme aspoň jedno kolo zobrali my.. ale viac sa už nepilo, lebo sme xceli stihnúť posledné metro domov..

bol to veľmi pekný večer.. dobre sme si pokecali, aj sme si lodičky zahrali :D

na ďalší deň sme šli s tilkom ráno sami do mesta.. prešli sme sa po erasmus moste, videli sme prístav, potom zase santu, čo drží "Buttplug".. pri ňom sme dostali IceTea zadarmo.. ale nebol veľmi dobrý .. múzeum sme nestihli, lebo otvárali neskoro.. a v Coffee Shope sme boli sklamaní, lebo predávali len marihuanu a nemali žiadne Brownies.. ani iné pečivo, ani len kávu :D

potom sme sa vrátili domov a navarili sviečkovú s hrnčekovými knedličkami, lebo žiadnu knedľu v holadsku nie je zohnať.. chutilo im :) celine veľmi chválila a thomas si asi tri krát nabral, tak to hovorí za seba :D

potom sme sa rozlúčili, objali a šli sme. kúpili sme si dobré pivo v obchode a mini-múzeum, kam som chcela ísť sme už nestihli.. musíme sa ešte vrátiť.. to je tak, keď sme mali len o niečo viac, ako 24 hodín.. na stanici sa nám podarilo dokonca ešte lístky za pár euro predať :) a potom zase student agency autobus naspäť.. tentokrát som si čítala Sushi v dushi :)

tak tak.. krátky výlet, ale veľmi pekný :-)

v nedeľu už tilko odcestoval a hneď v ten večer mi prišla druhá couchsurferka - Alba zo Španielska. nejdem už veľmi písať, ale bola naozaj pekná a zlatá.. mala som problém sa nezaľúbiť ;) bola aj dosť spoločenská.. a v pondelok som vďaka nej bola v múzeu Ludwig, ktoré je inak veľmi drahé, ale vtedy bolo zadarmo. :-)

a zoznámila som sa cez ňu aj s ďaľšími ľuďmi, čo robia v kolíne couchsurfing.. ale nebudem tie "vzťahy" rozvíjať.. lebo ja nie som spoločenská a basta :D

zato môj tretí couchsurfer (tiež veľmi pekný a tiež som mala problém sa nezaľúbiť :D ) už nebol taký spoločenský.. pamiatky chodil pozerať sám a stihol toho veľmi veľa :) vlastne všetko ^_^ večery sme potom trávili konverzáciou v kuchyni :D a bol naozaj ukecaný, keďže dokázal viesť konverzáciu so mnou.. dokonca hodiny bez veľkých medzier :) američan, ale s peknou angličtinou.. z Wiskonsinu.. že môžem prísť niekedy pozrieť.. ale on (aj Alba) boli takí ozajstní Travellers :) pár mesiacov v Ázii a Austrálii.. ale ja som bola Shaneova prvá zastávka v Európe! :) a povedal, že som dobrá hostiteľka :))

a moja zatiaľ posledná couchsurferka bola z Kyrgyzstanu.. to bola ozajstná cultural experience pre mňa, lebo držala Ramadán.. takže chúďa do desiatej v noci nemohla jesť ani piť.. potom v noci vstala o tretej, aby sa ešte najedla a potom spala ďalej.. taká maličká a azijatka, ale tie na čínsky alebo japonský spôsob.. celkom pekná, ale dobre :D ostala len na jednu noc a dostala som od nej drevené pero z Kyrgyzstanu.. pekné :-)