whatever

dovolenka :)

tento rok tak akurát pár dní vo viedni, blave a berlíne :) ale pekne bolo <3
18.9. (štvrtok)
šla som vlakom s veľmi milým pánom, zememeračom, z neu-ulmu do norimbergu. tilko ma mal čakať na stanici, ale meškal. tak prišiel na bicykli ^^ objednali sme si potom minipizzu za 2,50 :) nevládala som celú, tak ostalo na raňajky :P

19.9. (piatok)
cestujeme s Tilkom z Norimbergu do Viedne. bus meškal do NB 2 hodiny a kým sme došli do Viedne, pretiahlo sa meškanie na 3,5 hodiny.. no čo uz.. itak mi to rýchlo ušlo.. hrali sme sa Pocky & Rocky na emulatori.. po strastiplnej ceste z erdbergu plnej nástrah sme konečne dorazili k našim CS Hosts - Gabschi a Anite a sli sme s nimi za ich priateľmi do baru. dali sme si rakúske pivo a usúdili, že nie je veľmi dobré, tak ako druhé som si potom dala Krušovice :) rozprávali sme anglicky, ale dievčatá potom prišli na to, že rozumiem nemecky, keď mi tilko vravel niečo nemecky a ja som anglicky odpovedala.

20.9. (sobota)
spravili sme im na raňajky weißwurst :) predtým sme šli s gabschi kúpiť praclíky.. kúpili sme ananás ^_^ praclíky mali potom v Aldi. na ulici stará teda zbierala popadané meďáky, tak som jej pomohla.. asi neboli jej, lebo keď sme dozbierali, sa zdvihla a šomrajúc odiišla. dobehla som ju a dala jej tie, čo som nazbierala.. gabschi teda vôbec neapprovovala, že som tej tete xcela pomôcť.. bolo veľmi teplo, takže sme celý deň mohli chodiť v kraťasoch.. teda ja som mala šaty a také legíny nad kolená..

dievčatá s nami potom šli do hotela, ešte na nás počkali, kým sa ubytujeme a spoločne sme pohľadali bicyklovú stanicu.. holky potom odišli do parku.. ešte sme ich videli bozkávať sa.. veľmi zlaté boli... fakt super hostky :)

šli sme na Naschmarkt, potom do galérie, čo mala byť zadarmo, ale nebola, tak sme sa na ňu vykašľali ^^ potom na hotel, aby sme stihli večer ísť do divadla.. tilko sa sprchoval a ja som pozerala v tv priateľov :) samozrejme sme potom do divadla nestihli, ale dobre tak.. lebo sa predstavenie premietalo pred operou.. tak sme si sadli na zem, a pozerali.. ale asi po 10 minútach nás to začalo nudiť, tak sme šli do mesta :) boli sme v cukrárni Aida a dali si sacher tortu a mozart tortu, čo bola prakticky ako mozartove guľky.. tá bola aj lepšia, ako tá sacher.. najprv sme si ich dali zabaliť, ale potom sme si predsa sadli, tak sme si objednali aj kávu :) xcela som zaplatiť, ale nevedela som nájsť peňaženku, tak to bolo trochu trápne, ale keď už tilko vyťahoval prachy, tak som mu povedala, že ho xcem pozvať, tak teda počkali... tilko našiel v tej mozart torte nejaký pliešok, tak to povedal čašníkovi a on že sa ospravedlňuje, že nám ju vymení a tilko potom že netreba.. keď sme ale našli aj druhý pliešok, tak už sme ju xceli radšej vymeniť.. no ten som zjedla :D a potom sme ani ten prvý nevedeli nájsť, tak možno to bol aj ten istý.. no dostali sme potom jednu sacher tortu gratis.. prechádzali sme sa po meste, bolo to fakt pekné. v jednom fastfoode na rohu mali miešané drinky za 4 eurá a nejaké ázijské jedlo.. tilko si dal taký kapustový šalát a keď ma ním xcel kŕmiť, šplechol mi do oka.. keďže to bol pikantný šalát, nebolo to veľmi príjemné.. drinky dlho robili, ale potom boli fakt dobré:) tak sme sa prešli ešte ku dunaju a potom zase na bajkoch domov... vedľa nášho hotelu bol bar, kde 1/8l vína stála 1,20, tak sme tam šli :) xceli sme, že si dáme spolu len 1/8 a keď nebude dobré, pôjdeme.. ale tilko potom objednal dvoje a keď sa barmanka spýtala, či 1/4l tak tilko pritakal.. dostali sme víno v sklenených šálkach.. šálkach! :D a hlavne to červené (tilkove) bolo dosť hnusné :D

21.9. (nedeľa)
raňajky boli v hoteli.. dobre sme sa napapali, ale nebolo tam nič spešl.. check-out len do 11tej, tak sme mali fofry.. našťastie sme tam mohli nechať veci :) šli sme do schönbrunnu do záhrad.. pekné boli :P potom sme hodinu riešili problém s požičaním bicykla, čo som bike vrátila, lebo nemal zvonček, ale stále ukazovalo, že ho mám požičaný a ani vybrať nešiel... nakoniec sme volali na sos linku atď.. ešteže mal tilko navyše nejakú kvázikreditku, tak som mohla požičať bajk aj na tú.. šli sme potom do mesta, videli veľa pekných budov a tak na obed musel byť PRAVÝ wiener schnitzel (teľací).. tak sme 2 hodiny hľadali, lebo všade mali len bravčové.. nakoniec sme našli v posh reštaurácii posh hotela pri kostole s výhľadom.. dali sme si 1 napoly aj polievku napoly a 2x 1/8 vína.. bolo 3x také drahé (za 1,25dcl) ako v tej krčme včera, ale zato aj chutilo :) za to všetko sme potom zaplatili 21€ aj so sprepitným, takže to nakoniec nebolo až také hrozné...

potom sme sa ešte čisto náhodou ocitli pri prírodovednom múzeu, kde sme tiež nešli dnu, ale dosť času sme strávili v obchode so suvenírmi :)

tak stadiaľ sme šli už len do hotela po veci a metrom na erdberg.. do BA sme dorazili okolo pol 8 pod nový most.. chvíľu mi trvalo, kým som sa zorientovala, odkiaľ ide 95ka a práve jedna šla.. ale nemali sme lístky, tak som xcela zobrať ďalší.. no šofér "trval na tom" aby sme nastúpili (ešte nám extra otvoril dvere, hoci už ich predtým zavrel..) tak sme teda šli ^_^

janka nám ešte dala kura na večeru a burčiak :) mňami ^_^

22.9. (pondelok)
janka šla do roboty a my sme kúsok dospávali.. ježko nám potom spravil raňajky.. hľadali sme nejaké masáže v BA alebo pizza kupón, no nakoniec z toho nič nebolo. ježko šiel potom umývať bandasky, tak sme mu šli pomôcť. :) trvalo to veľa hodín :D tilko už xcel ísť preč, ale ja že veď už len pár, tak ho v tom nenecháme samého.. okolo štvrtej sme skončili, ešte sa napapali a šli sme do mesta konečne.. tilko xcel ísť veľmi na hrad, ale mne sa moc nexcelo.. ale videla som na ňom, že by bol veľmi sklamaný, keby sme nešli, tak sme šli.. keď sme boli pri výhľade pred úradom vlády, požiadal ma o ruku ^_^ bolo to trošku blbé :P ale ni.. :D

potom sme ešte kúpili radler a šli zase ku janke, lebo večer sme sa mali stretnúť s katkou.. kúpili sme potom v kaufe aj 2 sekty a bazové radlery :) s katkou sme šli do kamenice. tilko a ja sme si dali pizzu :) baby len pivá... ukázala som katke prsteň, že som zasnúbená a ona len mávla rukou..že isto.. so zeleným kameňom :D nakoniec aj uverila.. mali sme 3 pivá, potom sme šli ešte katku odprevadiť domov.. šla som u nej na WC, tak ešte celkom dlho sme aj tam konverzovali.. potom cestou domov sme už plánovali s jankou svadbu :D

Doma sme ešte pili sekt s ananásovou šťavou (odšťavili sme ananás ešte pred  odchodom :) ) tak dobrý bol, že sme aj druhý otvorili :D

23.9. (utorok)
šli sme na devín s ďurim a couchsurferom :) tak sa s ním tilko dlho bavil, tak som konečne mohla aj trochu slovensky rozprávať :) zima bola dosť a fúkal vietor.. tak sme sa len šli najesť, na denné menu za 3,90 a veľkú kofolu.. potom sme šli hore na hrad a nakoniec sme tam ale nešli platiť vstupné, že tam ešte chladnejšie bude.. a ďuri bol len v tričku.. stretli sme potom vierku v zlatom bažantovi. ale nešli sme na čapovací stôl :( dlho sme tam sedeli a kecali, tilko a ďuri si dali aj vyprážaný encián :) potom sme museli ísť domov, lebo sme zamkli bezpečnostné dvere a janka od nich nemala kľúč.. a potom sme šli večer stretnúť veve a dana.. skončili sme v big burgeri, lebo v cverne sa fajčilo a v druhom bolo draho.. mali tam dobré pivo čiernu horu silnú.. potom tam prišiel aj emilián s frajerkou.. zatvárali asi o 11tej, tak nás po druhom pive poslali preč.. to už bol robo na trnavskom, ale všetci už šli domov potom.. dano nexcel, aby sme šli ku nemu, čo tilko najprv zle pochopil a xcel nás tam pozvať.. tak sme šli na trnavské za robom a s ním potom do dežmára.. bol tam taký opitý metalista (starý) čo nám stále nedal pokoj.. tak sme po jednom pive šli ďalej..  prišla za nami aj baška :) ale bola dosť unavená.. šli sme ešte kamsi, ale tam už tiež zatvárali, tak sme sa len prešli na hodžko.. mali sme fakt šťastie, práve prichádzal náš nočák.. tak sme sa rýchlo rozlúčili a šli domov :) xceli sme tiež všetkým vravieť, že sme zasnúbení, ale nejak sme sa k tomu nedostali :D tak som to napísala na fb (kus pripitá) a tagla tam všetkých, čo s nami boli..

24.9. (streda)
vstávali sme o piatej, aby sme šli na bus do viedne.. tam sme potom ešte navštívili hundertwasserhaus.. bol krajší, ako som si ho predstavovala :) takže pekne bolo.. akurát nehorázna zima ráno.. o 10tej šiel potom náš bus do NB.. a v noci som potom cestovala do Ulmu.. s jediným, čo v stredu cestoval, pomerne draho..ešte aj písal, že vyzdvihuje a vysádza len blízko diaľnice, takže o 1 ráno by som šla pekný kus ešte domov peši, no nakoniec ma zobral až na Karlstr. .. no zlatíčko.. len som s ním ani nekecala, nemala som vôbec energiu...

26.9. (piatok)
posledný deň v práci.. dostala som od najvyššieho bossa feedback, že nemôžem byť taká tichá.. že mám viacej komunikovať.. akože pravdu má... jasné.. vôbec som skoro nerozprávala.. je to stále tou jazykovou bariérou, ale tiež kus aj mnou.. po obede som doniesla koláč.. môj boss odišiel, bez nejakého rozhovoru, ale spravíme to, keď potom dojdem vrátiť bicykel.. dúfala som, že na to zabudnú, ale spomenul si na to úplne každý.. okolo druhej som odchádzala, tak som sa bola naveľa so všetkými rozlúčiť.. boli milí.. ^_^ ale bola som fakt rada, že je konečne po tom..

večer som bola na intráku u jednej filipínčanky vyzdvihnúť si papučky čo núkala na free your stuff :) mala ešte 4 krabice plné vecí a že si môžem zobrať, čo xcem.. tak som to hoďku prehrabávala.. zobrala som 4 páry super topánok a nejaké oblečenie.. oblečenie sa dá, ale tie topánky sú fakt super :) sranda, taká malá, ale pomerne rovnakú veľkosť ako ja má aj na nohy aj oblečenie.. ba to dokonca aj o číslo väčšie ^_^

bol u nej môj "kamarát" rizwan, ktorý mi stále vypisuje, hoci som ho nastavila, že ma nevidí online a asi 3 mesiace mu na tie správy vôbec neodpovedám.. potom som ešte večer šla kúpiť bicykel.. asi 40 minút peši, spravila som si výlet.. predal mi ho taký milý pán z bosny :) na bajku potom 10 minút domov.. už teraz ho ľúbim :D oveľa lepší ako ten z roboty :)

s Tilkom sme potom "skajpovali" 6,5 hodiny.. ukazovala som mu všetky veci, čo som dostala :)

27.9. (sobota)
šla som spať niekedy o 4tej a o pol 8 som mala budíky. oba som zrušila a spala ďalej. potom som sa zobudila, pozrela na čas - 8:10 a 8:30 vyrážal bus.. rýchlo som spravila šalát, bleskovo sa obliekla a bežala na stanicu.. došla som cca. tak presne o 8:30 a bus tam nebol.. meškal.. našťastie :)
o 12:30 sme boli v NB.. tentokrát bez meškania celú cestu a tak už o pol 7 večer sme dorazili do berlína :) šli sme na s-bahn, kúpili lístky a zabudli označiť.. tak na ďalšej zase von.. tilko šiel na vlak za Bastim a ja do vietnamskej reštaurácie Koy s mojou Couchsurf hostkou, jej priateľom a kamarátkou... veľmi boli zlatí, počkali na mňa s hlavným jedlom a že ma odvezú aj domov, no potom sa ozvala Mimi, že sa môžme stretnúť večer.. tak mi nakreslili mapku a napísali detaily, ako sa ku nim dostanem a dali mi kľúče.. ešte mi aj veci zobrali :)rozprávali sme sa nemecky, tak som občas nerozumela, hlavne, keď sa medzi sebou rozprávali, ale inak sa dalo.. :) Tak sme sa stretli s Mimi na Alexanderplatzi. prišla aj s frajerom - Filipom. (inak mile, ze ona je mimi filipova ^_^) Šli sme do Kreuzbergu, kde sme potom čakali na Jelenu. Bolo tam strašne veľa ľudí a aj street artistov :) potom sme asi 2 hodiny chodili po meste a hľadali, kam by sme si mohli ísť sadnúť. prešli sme 7(!!) podnikov, kým sme zakotvili v mexickej reštarácii Que Pasa :) dosť sa mi tam páčilo, hoci bolo plno.. ale všetky miešané drinky za 3,50 :) Dala som si Zombie, Mimi a Jelena si dali polievku a Filip pivo a nachos.. ostali sme asi do druhej ráno a potom sme šli na metro..

28.9.(nedeľa)
jelena mi ešte ukázala, kadiaľ ísť a našťastie som trafila.. potom som ako zázrakom trafila aj k CS hostom :) aj som našťastie sa mala koho o tretej ráno spýtať na cestu.. hoci z tej mapky sa aj celkom dalo.. odomkla som, vyšla na 3. poschodie, a tam na dverách papier:"herzlich wilkommen, lenka" označili aj moju izbu a kúpelňu. bola som dojatá <3 fakt.. takí super ľudia :) ráno sme si dali spolu raňajky a teta mi rozprávala, ako nevedela zaspať, kým ma nepočula prísť.. že mala obavy či to nájdem a tak.. pribalili mi potom na cestu jogurt a jablko. fakt strašne zlatí.. dala som im fľašu vína, tak sa potešili, a že to som fakt nemusela...
stretli sme sa s jelenou potom o 10:30 a šli sme do jej obľúbeného parku.. dobre sme si pokecali, počasie bolo nádherné.. sedeli sme na lavičke pri fontáne a rozprávala mi svoje zážitky z kodane :) potom sme šli ešte ku pamätníku, kde sme spravili pár fotiek a tiež pokecali.. povedala som jej, že nám musí ísť na svadbu za družičku, ale nech nehovorí mimi aby nežiarlila O:) ale nebola až tak nadšená.. že cesta bude drahá a tak..
bolo to fakt super ju vidieť po 6 rokoch ale fakt veľmi super :) mohli sme proste nadviazať tam, kde sme skončili.. hoci sme teraz dospelejšie.. ale ešte stále asi nie dospelé :)
o druhej som šla potom busom do magdeburgu :) tilko, basti a ana ma čakali na stanici.. yey... privitali sme sa, ako by sme sa veky nevideli.. boli sme potom zložiť veci a večer sa prejsť popri rieke, počlnkovali sme si pol hodinky na jazierku v parku, pozreli vodopád.. až kým slnko nezapadalo za stromami a potom sme s tilkom fantazírovali, že je to hora zo zlata, kde trpaslíci ťažia diamanty a bozkávali sa pod imelom ^_^ večer sme navarili špagety a spravili šalát a asi 4 hodiny hrali jednu partiu Munchkin :)

29.9.(pondelok)
ráno sme šli do Berlína. Na obed sme dorazili a šli sa zložiť k Bennymu. Jeho maminka tiež taká super, operná speváčka. A vie hrať na husle :) dali nám aj najesť - cordon bleu naprírodno s ryžou a vyprážaným baklažánom.. potom sme šli na Alternative Tour cez berlín - 3 hodiny Grafitty a plagátikovania :) veľmi poučné.. potom sme si dali najlepší kebab v nemecku, z teľacieho mäsa so škoricou. Kúpili fľašu vína v lidli a šli za mimi. Prišla s veľa vecami, že ich musí zaniesť chlapcovi, čo ide do sofie. Tak sme potom dlho hľadali adresu, ktorá asi neexistovala (č.domu 17 miesto 24.. ale bola to fakt divná ulica, tá 17 tam chýbala :D alebo to bol možno bar...) no nakoniec to dobre dopadlo. Potom sme ešte kúpili dáke víno a šli sme ku Gesundheitsbrunnen na tilkove obľúbené miesto v berlíne. Výhľad v parku.. tam sme posedeli pod sochou, pili a kecali.. pekne bolo :) okolo 10tej sme potom šli domov, za Bennym.. oni potom hrali na WII a ja som hneď zaspala.. keď dohrali, šli sme si umyť zuby a spali potom do rána ^_^

30.9.(utorok)
ráno trochu stresy, ale dobre to dopadlo. cestujem už 10 hodín, meškáme ale len necelú polhoďku.. onedlho som dúfam doma :)